Perioder

Man kommer verkligen in i olika perioder i sitt liv, och man förändras hela tiden som person. Jag vet själv att jag för ett år sedan inte alls var samma person som jag är nu. Man förändras hela tiden och det gör livet också. Dåliga och bra perioder kommer också. Ibland känns det som att man svävar på moln och kan klara vad som hellst, nästa stund vill man bara ge upp, krypa ner under täcket och gömma sig för världen. Men egentligen funderar jag också på varför man ibland blir sådär ledsen. Man vet inte ens själv. Allt känns bara otroligt jobbigt och allt som händer vänder man och vrider till det värsta. Känslorna och tankarna far åt alla håll, ibland kommer tårarna och man vill aldrig mer vara med. Men det vänder. Man kan inte se på livet på ett sånt sätt. Det har jag lärt mig, Man möter mot och medgångar i livet. Det är bara att spela med. Saker och ting blir inte bättre om man är ledsen.  Jag brukar då få ta tag i mig själv, ruska om ordentligt och tänka att saker blir vad man gör det till. Varför sitta och vara ledsen? det hjälper varken mig eller någon annan.  Tänk på det positiva, så blir saker lättare med sig själva. Saker blir som sagt vad man gör det till. Och jag har kommit fram till att jag ska sluta gräva ner mig. Det blir bara värre då. Se framåt å på allt som är positivt, så blir det alltid bra. "Cause Every little thing is gona be alright" Och det har det blivit också.



Efter regn kommer solsken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0