Den värsta natten!!!

Ja nu ska jag berätta om den värsta natten jag haft tror jag. Eller ja.. den läskigaste iaf. Klockan halv 4 inatt vaknade jag av massa konstiga ljud som kom utifrån. Fattade först ingenting men sen hörde jag att det var någon som höll på vid dörren ( jag bor ju själv ute i en liten stuga på gården). Det var alltså någon där ute som försökte ta sig in i min lilla stuga! Personen höll på med nåt i låset och ryckte i handtaget. JAg blev livrädd och visste inte vad jag skulle göra. Sprang iaf upp ur sängen och ut i hallen och tände taklampan. Personen där ute stannade tvärt upp med det han/hon gjorde och sen hörde jag hur det var nån som sprang därifrån. Så jävla äckligt! Tänk om jag inte hade vaknat. Tänk om nån hade tagit sig in där när jag låg och sov. Fyfan. Och vem kan det ha varit? nån pundare? Eller nån mariebergspatient? Personen måste ju iaf ha trott att det inte bodde nån där.

Sen var jag ju riktigt skärrad. Ringde in till mamma och hon sa till mig att direkt komma in till stora huset. Hon fick öppna fönstret och kolla till mig när jag gick mellan husen. För jag vet ju att personen fanns där någonstans i närheten. Har nog aldrig vart så jäkla rädd. Skyndade som fan från lillstugan till stora huset. Och sov inne inatt. Det tog lite tid att somna eftersom man var så uppjagad. men det va skönt och lugnande att få sova inne iaf. Hoppas verkligen inte att det sker igen. Och jag kommer nog verkligen hålla nån lampa tänd nu under natten ett tag framöver. Åtminstonde i vardagsrummet..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0